Стенна Защита е игра
която разработих през 2002-ра година. Играта е базирана на Правец-8Д играта Опълченец, написана
на БЕЙСИК, която я имах като листинг за въвеждане в страниците на първото българско списание за компютри - Компютър за Вас (Computer). Главния герой
е рицар който трябва да защитава крепостта си. Той е на върха на крепостта или Стената и трябва да спре инвазията от орките, които се опитват да се покатерят с помощта на стълби.
Играча хвърля камъни по тях, но може да носи само по един камък наведнъж и след като е хвърлен, трябва да вземете
друг камък от определени места на сградата. Нашествениците не се движат постоянно
и някои от тях са по-бързи от останалите, означаващо че играча трябва да разработи
собствена стратегия за да избегне убииството си от този, който се покатери.
Дори и да е по-очевидно да се хвърлят камъни по най-бързите катерачи в началото,
по-добре е да се прицелва към всички катерачи, защото когато са в ниската част на стената е трудно да се каже
кой е по-бърз или по-бавен. Докато се преминава от лявата към дясната част
на стената, също е по-добре да се хвърли камък и вземе друг камък от централния склад на камъни,
вместо да се носи камък на дълго разстояние, което губи ценно време, използвано от катерачите.
Ако някой катерач е по-бърз, играча също трябва да прецени кой е най-краткия път да вземе камък, да се върне и хвърли към заплахата.
Играта се играе само с Джойстик и работи на всеки Амига модел от Амига 1000 до АмигаУан.
Тя не спира многозадачността и използва собствен Амига екран, избиран чрез селектор
което означава че се изисква поне KickStart 2.04. Първата версия на играта
имаше почти оригиналните Правец 8Д графики направени от мен. След първоначалното обществено пускане,
втората версия използваше красиви графики направени от Йоар Бернтсен, който ми помогна
доста с пикселово изкуство също така и за други игри. Вместо обикновена стена направена само от тухли,
сега играта има тази чудесно нарисувана крепост със заключена врата и складове за камъни, гора и езеро около крепостта,
графика с повече цветове на главния герой и орките нашественици. Вместо музика, реших да използвам
въртящ се семпъл на птичи песни и гората, което оформя средновековна атмосфера, заедно с викането на рицаря и ударите от камъните.
За всеки отблъснат от стената нашественик, точки се добавят към резултата като награда. Накрая
рекорда се записва на файл, което означава че играча може да се стреми за по-добър резултат следващия път.
Нашественическата армия не е безкрайна и след успешна защита на
стената, играча е транспортиран към другата част на сградата, където чака друга армия, но те трябва да започнат отначало.
Другата страна на сградата няма врата и е с различни цветове на тухлите, поради това че там слънцето грее по-силно.
Цялата игра включително звуковите ефекти и графиките може да се компилира с безплатния
Си компилатор VBCC и пълния изходен код е предоставен в архива на играта. Написах я изцяло на Си
от причини за преносимост, означавайки че по-късно лесно може да я прехвърля на други платформи. Дори звука и графичните данни са в Си структури.
До момента играта има версии за Синклер ZX Spectrum, Орик Атмос,
Нинтендо Гейм Бой, Ейпъл II и Commodore VIC-20.
Амига версията е най-изгладената и най-много е работено върху нея. Играта е наистина удоволствие
да се играе, геймплея е прост но пристрастяващ. Когато крепостта е завзета,
изненадващи звукови ефекти се чуват и се удря три пъти камбаната
- специален знак за другите нашественици че битката е свършила и може да си починат и да спрат да се катерят.