Към индекс страницата.Информация относно уебсайта.Секция за компютри Амига.Ейпъл неща.Компютри Комодоре.Орик (Правец 8Д) продукти.Сега конзоли..Синклер ЗетХикс Спектрум софтуер.Неща за конзолите на Нинтендо.Други неща за различни компютри.Различна информация, ревюта и файлове.Връзки към други интересни сайтове.Select section


English language


Български език





Натиснете за информация за дарение



Открий в сайта:




Абонирай се за hirudov.com RSS емисия


Морски шах (Oric Atmos)

Морски шах е една от първите игри написани от мен за която и да е платформа, с която съм имал допир, през 1990-те години. Идеята и първите работещи версии датират от 1995-та година, когато използвах SAS C компилатор от флопита. Бидейки написана на C направи играта лесно преносима. Тъй като беше една от първите игри написани от мен, реших да прехвърля Морски шах към първия компютър, който някога съм притежавал. Първия компютър, който притежавах беше българския Oric Atmos клонинг - Правец-8Д. Морския шах за Oric беше запазен до Amiga оригинала възможно най-близко, имайки предвид особеностите на Oric видеото и 8-битовия, относително слаб микропроцесор. Някои модификации на оригиналните графики трябваше да се направят и някои оптимизации за скорост в изходния код, но главния игрови енджин е непроменен.


Играта Seachess за Oric (Правец-8Д) - снимка по време на игра. Играта Seachess за Oric (Правец-8Д) - снимка след спечелен мач.



За показалеца трябваше да създам свой собствен софтуерен спрайт енджин, защото Oric няма хардуерни спрайтове. Друго затруднение при Oric са атрибутните байтове, които не могат да бъдат презаписвани с графични данни, но и те се вземат в предвид от спрайт програмата, което означава че показалеца не просто изчезва, когато преминава над подобни специални графични байтове в HIRES екрана, който се използва за игрална маса. При Oric, използването на атрибутни байтове се изисква за да накара компютъра да изобрази няколко различни цвята на един ред. За компилация на изходния код, беше използван безплатния компилатор CC65 и където имаше нужда да се увеличи скоростта, директно вградени 6502 асемблерски редове са добавени в програмата на играта. Окончателното изображение на касета е пакетирано с приложението exomizer, което направи файла 2.5 пъти по-малък, означавайки че зарежда 2.5 пъти по-бързо, за сметка на една секунда декомпресия след зареждането на играта. Играта е също налична за Amiga.



Изтегли Seachess (v1.0) за Oric Виж прочетиме файл
Коментари: Connection Error: Access denied for user 'drhirudo_bimbo'@'localhost' (using password: YES)