Към индекс страницата.Информация относно уебсайта.Секция за компютри Амига.Ейпъл неща.Компютри Комодоре.Орик (Правец 8Д) продукти.Сега конзоли..Синклер ЗетХикс Спектрум софтуер.Неща за конзолите на Нинтендо.Други неща за различни компютри.Различна информация, ревюта и файлове.Връзки към други интересни сайтове.Select section


English language


Български език





Натиснете за информация за дарение



Открий в сайта:




Абонирай се за hirudov.com RSS емисия


АнтиИСДА Боец (КолекоВижън)

Играта АнтиИСДА Боец за КолекоВижън - заглавен екран.Играта АнтиИСДА Боец бе разработена първоначално за Орик Атмос през 2003-та година. Главната идея на играта беше вдъхновена, докато си припомнях една от демо програмите на БЕЙСИК, в книгата която дойде окомплектована заедно с моят компютър Правец-8Д. Поради простата концепция на играта и лесното и прехвърляне, я пригодих за множество компютърни и конзолни платформи. Някои от системите, на които вече я има, никога не бях докосвал или разработвал за тях досега. Една от тези системи е КолекоВижън. Конзолата KолекоВижън, излязла на пазара през 1982-ра година е добре развита, лесна за програмиране и с много възможности игрова машина. Но поради краха на видеоигрите, не успява да спечели достатъчно популярност, гарантираща силна разработническа дейност през следващите години. Само около 4 милиона броя са били продадени. Няма много информация или ръководства относно това как се програмира на тази известна през 1980-те години конзола, но благодарение на някои експерименти и метода на пробите и грешките, компилирах първия ROM, през 2004-та година. Дори и вече да бях правил Z80 асемблерна версия на играта за Сега Мастър Систем порта, който използва същия процесор и подобен графичен чипсет, реших да се насоча към език за програмиране от по-високо ниво за разработки на КолекоВижън. Първата версия бе направена на Амига 4000 с Hitech C и помоща на наставленията, библиотеките и инструментите на Даниел Биенвеню и Марсел де Когел. Използвах Амига версията на емулатора fMSX за тестване, където играта работеше безупречно само там, но отказваше да работи на други емулатори или истинска КолекоВижън конзола. Коригирах това чрез използване на SDCC, който е много по-бърз и не се нуждае от емулация на CP/M (Използвах емулирано PC (с PC-Task), под CP/M {с 22nice} за първата версия) за комилирането. Резултата е много по-малък, по-чист и по-бърз ROM. При КолекоВижън използвах чист ANSI C език и конвертиращи инструменти за направата на графичните и звукови данни в C изходен код. Графиките са компресирани с RLE компресия, което спестява пространство в РОМа, за сметка на малко забавяне в началото, когато се разкомпресират данните за изображението във видео паметта.

Играта АнтиИСДА боец за КолекоВижън на второ ниво. Целта на играта и концепцията бяха запазени същите и при КолекоВижън. Историята, която измислих сам, е все още същата, само че този път спасявате КолекоВижън стоки, които ще бъдат премахнати, ако не успеете да удържите атаката. Играта става все по-трудна и по-трудна с всяко следващо ниво, където нападателите се доближават до снаряда (наречен пингбомба). Сходството с играта Space Invaders (Космически Нашественици) не е само случайно, но тук само изстрелите са преместваеми, но не и враговете или първоначалното място за стрелба. За да направя играта цветна, използвах цялата КолекоВижън палитра, и звуковите възможности. Графиките са направени на bitmap символен екран, с предефинирани плочки за скорост. Ако атаката не е удържана, има краен екран с текст или ако атаката е успешно премахната, има изходен текст. Другите платформи за които играта също я има са:




Изтегли АнтиИСДА Боец (в1.1) за КолекоВижън
Изтегли АнтиИСДА Боец (в1.0) за КолекоВижън
Коментари: Connection Error: Access denied for user 'drhirudo_bimbo'@'localhost' (using password: YES)